Fakturering i 24SevenOffice

Ordre/fakturamodulen i 24SevenOffice er bygget opp på den måten at man har et dashboard til fakturamodulen øverst i menyen til venstre, og kan se oversikten og grafer over salgsinntekter , ordreverdier, mest solgte produkter, og lignende. Videre kan man klikke seg inn på Ordrebehandling for å opprette ny ordre/faktura. Ordrelisten og fakturalisten gir en oversikt over henholdsvis ordrer i ulike ordrestatuser og fakturaer.

 

Under Oppsett kan man velge hvilke felter som skal vises idet man oppretter en ordre/faktura, for at det skal bli mest mulig tilpasset sitt bruk.

Innstillinger gjelder distribusjonsmetode, firmainnstillinger som må settes opp for å få riktig informasjon på utgående fakturaer. Ordreinnstillinger bør man også gå gjennom før man begynner å opprette ordre/fakturaer i forhold til avrundinger, betalingstid, fakturagebyr, samlefaktura, og så videre.

Det finnes også oppsett av utskriftsinnstillinger og hvilken utskriftsmal man vil benytte. Det er også mulig å sette opp ulike utskriftsmaler for ulike ordrestatuser.

Vi anbefaler å benytte EHF (Elektronisk faktura) ved fakturering i 24SevenOffice. Dersom en kunde kan ta imot en elektronisk faktura vil du få spørsmål om å sende en Elektronisk faktura når du oppretter en ordre. Ønsker du ikke å svare "Ja" på dette hver gang kan du under innstillinger på kundekortet endre distribusjonsmetode. 

Usikker på hva det skal stå på et salgsdokument / faktura? Les denne artikkelen

 

 

Oppsett av ordrebehandling og ordre-/fakturaliste

Vi anbefaler å benytte følgende oppsettsmaler. Gå inn i fakturamodulen, trykk på "oppsett" i menyen til venstre og deretter globen øverst til høyre.

 

 

 

 

  1. Ordrebehandling: bbacb55c-836a-4a61-94fd-4cbf64cbd2fa
  2. Ordreliste: df824c8e-c40d-4e35-8697-163a82253e5d
  3. Fakturaliste: acb8d6fd-bb7f-45f3-90a5-efaeb2d5b73c
    Der 24SO distribuerer fakturaene (automatisk distribusjon) bruker du denne: 81d4af2b-1b3f-494a-a510-dc2bdbafa7eb

Distribusjon og fakturamal

Før du fakturerer må du gjennomgå fakturamal, innstillinger og distribusjonsinnstillinger. I fakturadistribusjonen til 24SevenOffice vil alle fakturaer gå ut direkte fra systemet når du trykker fakturer. Pass på at du har gått igjennom distribusjonsløpet og oppdatert fakturamalen. Vi anbefaler at du setter opp et møte med oss for å gjennomgå fakturamodulen før du starter fakturering, kontakt oss gjerne på post@athene-group.no.

 

Har du noen spørsmål?
Kontakt oss her
Are er partner i Athene Group, siviløkonom med MSc i Business Law, Tax and Accounting og autorisert regnskapsfører. Han har tidligere bygget opp et coworking space og et regnskapsbyrå samt jobbet som økonomisjef for et event- og mediehus. I Athene jobber han med strategi, forretningsutvikling og teknologi. Han brenner for at kundene til Athene skal lykkes og tar gjerne et uforpliktende møte om regnskap, systemer eller annen rådgivning.

Abonner på bloggen vår