Valg av ERP med hjemmekontor

Covid-19 har berørt de aller fleste bedrifter, i den grad at vi alle har blitt tvunget til å tenke og jobbe annerledes. Vi visste at våre kunder var godt rigget med riktig valg av regnskapssystem og Norges ledende ERP-systemer. Likevel er det mye som skal på plass og mange spørsmål som må besvares. Vi har stått klare for å bistå våre kunder igjennom hele krisen. 

Det har aldri vært viktigere å velge riktig regnskapssystem og med god opplæring.

12. mars 2020 kom sjokkmeldingen: Du får ikke lenger dra på kontoret for å jobbe. 
Som bedrift har man da noen valg, og de må tas snarest. 

Hvordan skal man omstille seg så raskt, både fysisk og psykisk, og tillegg klare å bistå kunder med nye problemstillinger på best mulig måte? Kanskje med barnas hjemmeskole, gangetabell og gym på stuegulvet eller samboerens viktige jobbmøte,

Svaret for Athene Group har vært oppdaterte systemer innenfor ledene teknologi og at dette er noe alle ansatte har vært godt kjent lenge. Med våre regnskapssystemer og har vi vært godt forberedte på å møte slik krise og jobbe hjemmefra. Vi er alltid klare for å bistå våre kunder over nett slik at de er like godt rigget for hjemmekontor med skybaserte systemer. Nå og i hele år har vi hatt god dialog med våre kunder. Vi har sendt ut oppdatert informasjon om hvordan de skal håndtere krisen, nye regler og stønader.

Det å ha en ledelse som forstår viktigheten av å være oppdaterte og uredd for forandringer har vært avgjørende. Lenge har vi hatt avdelinger og kontorer som geografisk sett har vært langt unna, men med gode systemer har avdelingene aldri vært nærmere. Teknologien og systemene var allerede godt implementert i våre arbeidsrutiner før Covid-19 inntraff, men vi har virkelig fått satt dette på prøve i år.
"Dette møtet kunne vært en mail"-holdningen har blitt til "vi tar det over chat"-holdning. 

Aldri har bedrifter i så stor grad vært avhengig av teknologi for å kunne overleve, men vi har heller aldri vært bedre rustet. Med regnskapssystemer tett knyttet opp mot kundens øvrige systemer og samhandling i sanntid står vi og våre kunder klare for å ta i mot en ny runde med hjemmekontor.

Vi vet enda ikke hvor lenge dette vil vare og om hjemmekontor har kommet for å bli. Har du enda ikke kommet deg opp i skyen eller har systemer som lugger litt kan du ta kontakt med oss for en uforpliktende rådgivningssamtale. Føler du ikke at selskapet eller ansatte er helt klare for en ny runde hjemmekontor hjelper vi deg i gang!

Har du noen spørsmål?
Kontakt oss her
Jenni er regnskapskonsulent i Athene Group, og tar ved siden av jobben hos Athene MSc i Leaderchip and Change. Hun holder til i Oslo og er aktiv i studentorganisasjonen på BI. I Athene jobber hun med regnskap, kundekontakt og administrative oppgaver.

Abonner på bloggen vår